T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / MUSTAFAKEMALPAŞA - TOKİ Fatih Ortaokulu

Haberler

Nis

Kuruculuğunu Kocali Çayırova Şekerpınar Hasan Tahsin Ortaokulu öğretmeni Selçuk Eleser'in yaptığı,Okulumuz Müdür Yardımcısı Cemile Ecem Muslu 'nun yürüttüğü Türkiye ve Avrupa  dan  16 öğretmenin 98 öğrencinin yer aldığı İNSANCA PEK İNSANCA /ÖĞRENCE Projesi çalışmalrına devam ediyor.Eylül ayından  bu yana birçok çalışmanın yapıldığı proje öğrencilerin aktif katılımını ve kalıcı öğrenmelerin gerçekleştirilmesini hedefliyor.Yapılan çalışmalar 

Buz kırıcılar 

Beyin Fırtınası 

6 şapka yöntemi 

İstasyon Tekniği

Web 2.0 araçlarının etkin kullanımı 

21.yüzyıl becerileri ile 

çalışmalarına devam ediyor.

Nis

Kuruculuğunu Kocali Çayırova Şekerpınar Hasan Tahsin Ortaokulu öğretmeni Selçuk Eleser'in yaptığı,Okulumuz Müdür Yardımcısı Cemile Ecem Muslu 'nun 3 yıldır ortak olduğu İnsanca Pek İnsanca /Öğrence projesi çalışmalarına devam ediyor.

İnsanca, Pek İnsanca Projesinin çalışma planı, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretim Programı içerisinde yer alan "Değerler" ve "Yetkinlikler" bölümünü esas almıştır. Bu doğrultuda çalışmalarını Toplum Hizmeti, Sosyal Sorumluluk , Teknolojik Entegrasyon ve Öğrenme-Öğretme yaklaşımları olarak dört aşamada gerçekleştirmektedir.

Bu yıl 3. Yılını dolduracak olan İnsanca, Pek İnsanca adlı projeler serisi BEN İNSANIM (I AM HUMAN) adlı proje ile 1. yılında 7 ülke ve Türkiye'nin çeşitli illerinde bulunan 40 paydaş okuldan, farklı branş öğretmenleri ve öğrencilerinin katılımıyla sosyal sorumluluk ve toplum hizmeti konularını ele almıştı.

PANDEMİ (PANDEMIC) adlı proje ile 2. yılında teknolojik yetkinlikler ve bu yetkinliklerin derslere entegrasyonu düşüncesiyle 13 farklı ülke ve yine Türkiye'nin çeşitli illerinde bulunan 23 paydaş okul öğretmenleri ve öğrencileri ile birlikte etkinlikler planlamış ve bunları hayata geçirmişti.

Projenin 2021-2022 eğitim-öğretim yılında hedefi ise "ÖĞRENCE" adı altında yeni ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşımlarını okul öncesi düzeyden başlayarak ilkokul, ortaokul ve lise düzeylerinde derinlemesine olarak derslerde öğrencilerle birlikte uygulamak olacak.

 "Her çocuk eşsiz ve özeldir. İnsan 'anlam'dan yoksun bırakılamaz ve birbirinin aynısı olan iki insan bulunmaz. Bütün ortalamalar yalandır. Hiç kimse gerçekte rakamlara ve grafiklere sığmaz. Entelektüel gelişimin temel dökümhanesi olması gereken okullarda, çocuklar 

Biz öğretmenler klasik öğretim kalıplarını bir kenara bırakmalıyız. Bunun yerine yaratıcı teknolojiyi ve elektronik yenilikleri kullanarak, didaktik aktiviteyi geliştiren, iş birliğine dayalı bir metodoloji ve müfredatlar arası paylaşımı mümkün kılacak bir bakış açısıyla müfredatlarımızı yeniden tasarlayıp formüle etmeliyiz.

  Amacımız: Çocukların öğrenme ortamlarını geliştirmek, yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlamak, eleştirel ve özgürce düşünmelerini teşvik etmek ve öğrendikleri bilgiler ile günlük yaşam becerileri arasında anlamlı bağlantılar kurmalarına yardımcı olmak olmalıdır. Başka bir deyişle, insan ve doğa hakkında gerçek kazanımlar (yardım etmek, iyilik yapmak, hoşgörü göstermek, sevmek, saygı göstermek, ağaç dikmek, çevreyi korumak, bazı toplumsal konularda farkındalık yaratmak gibi) edinmelerini sağlamalıyız. Bunun yanı sıra düşünce ve muhakeme gücüne sahip, kendi öz hikâyelerini yazabilen çocuklar yetiştirebilmeliyiz. Her şey 'hayatın içinde olan' ve 'yaşayan' çocuklar için...başarı kaygısı ile yaşadığı topluma ve kendilerine yabancılaştırılmamalıdırlar. Görevimiz, ruhları bodurlaştırılmış ve kendi önemsizliğinde boğulmuş bir toplum yaratmak değildir. 

 

May

2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 16.00'da 5., 6. ve 7. sınıf öğrencilerimizin katıldığı "HAYVANLAR" konulu İngilizce bilgi yarışmasının sonuçları açıklandı.